Novel : Awak Suka Saya Tak ?

Assalamualaikum. 
Hye. Entry kali ni  Bihah nak cerita pasal novel. Har, tengok tajuk kat atas tu pon da boley taw kan. Salah satu novel yang paling bihah suka ialah novel karya Melur Jelita yang bertajuk "AWAK SUKA SAYA TAK". Best taw novel ni. Sape-sape yang belum bace novel ney , har cepat-cepat lah pergi ke kedai buku yang berdekatan dengan anda semua. Cari buku yang bertajuk seperti yang tertera di atas. Tak rugi pon bace buku ni sebab buku ni bez giler kot. Hee. Kat sini Bihah kasi sinopsis kat belakang buku ney.

Kisah kasih sayang di antara Hilman Yong , kacukan Korea-Amerika-Cina dan Intan Zulaikha. Mereka sangat berbeza tetapi kerana perbezaan itulah mereka berjodoh. Namun, apakah kesudahan jodoh mereka apabila Hilman Yong, seorang yang baru mengenali Islam lebih mencintai Islam daripada Intan Zulaikha yang sememangnya dilahirkan Islam dari keturunan akibat perselisihan faham dan ego?

Muncul pula Damien Yong yang sentiasa menyesakkan dada Intan Zulaikha dengan aksinya yang daring, sexy, nakal dan menggoda. Intan terpaksa bersabar dengan Damien semata-mata untuk mendapatkan semula Hilmannya...seorang hamba Allah yang penuh kesabaran dan kesopanan.

Hilmanku...sifuku...kekasihku.Kembalilah..."Saya tak pernah tinggalkan awak. Walaupun awak jauh, saya dapat melihat awak. walaupun awak jauh, saya dapat merasa kehadiran awak.  Walaupun awak jauh, saya dapat mendengar awak. Saya sentiasa di sisi awak. Awak sentiasa di sisi saya, di sini..." Hilman Yong.

"Don't worry. I won't kiss you. Saya tak cium sembarangan gadis. Saya tak ada selera dengan gadis biadap dan sombong seperti awak. Cik Zulaikha...saya nampak kehampaan di wajah awak. You really want me to kiss you. I can feel it. I can see it. From your eyes...your lips. Tetapi seperti saya cakap tadi, saya takde selera dengan orang biadap. Ciuman saya tidak semurah itu. Hanya untuk gadis bertuah dan terpilih saja." Damien Yong.

"Saya akui saya gembira bersama Mr. Damien. Saya tak boleh menyembunyikan perasaan saya tetapi perasaan saya terhadap Mr. Damien sepertimana kita bersenntuhan di malam itu. Boleh saling melihat, saling bersentuh, saling bercium...tetapi hanya di dinding kaca. Ada batas dan sekatan yang tidak boleh dipecahkan...walaupun cuba dipecahkan pasti kita akan cedera, ditusuk dan dihiris. Itulah Islam. Yang menjaga maruah dan kesucian sesuatu hubungan. Hanya hubungan halal yang boleh melenyapkannya." Intan Zulaikha.


Ni cover depan novel tu. So senang la korang nak cari kat kedai buku tu..=)

1 comment:

  1. thx for sharing..hehe..tapi aku ta minat bace novel.cmne? :D hehe

    ReplyDelete